Stockholm

I lördags morse flög vi ner till Stockholm och tillbringade helgen där.
Vi kom till stan kring 10-tiden. På T-centralen köpte vi en remsa för resor med tunnelbanan. Precis när vi är klara där får jag syn på Hjördis! Hon & Jan skulle också vara i Sthlm över helgen vilket vi visste men de reste med tåg. Ganska kul att de är de första personer vi stöter på precis när vi kommit fram! :-) Vi pratade med dem en stund och sen gick vi åt skilda håll.
Gick på stan och shoppade julklappar samt lite kläder till mig för presentkorten jag fått i present :-)
Jag köpte mig 1 linne för ett av presentkorten. Sen blev det också ett par jättesnygga stövlar!  :-)
När vi var klara på stan åkte vi tunnelbana till Odenplan. Vi bodde på Hotell Oden som är ett ganska mysigt hotell.
Vilade, såg på tv och duschade för att sen kl 18 skulle vi möta upp mina kusiner Eva & Magdalena och deras sambor Anders & Daniel på restaurang Shanghai. Vi promenerade till restaurangen och fick vänta en stund innan de andra dök upp. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans med god mat, mycket surr och när vi lämnade restaurangen promenerade vi på stan och surrade och avslutade med att köpa godis innan vi sen skildes åt och de andra skulle åka hem till sig och vi skulle tillbaka till hotellet. Jättekul att träffas då det inte är så ofta vi ses!! :-)


fr v jag, Magda, Daniel, Anders, Eva & Martin.

På söndagen steg vi upp kl 9 och gick ner och åt en god frukost.
Packade ihop alla grejer och tog tunnelbanan till centralen.
Gick på den stora Stadiumbutiken för att se om jag hittade nåt för presentkortet där och jag hittade 2 fina träningslinnen som jag köpte. Efter det gick vi på Wayne´s Coffee där vi satt ganska länge och fikade och pratade. Vid ett tillfälle när jag tittade ut genom fönstret såg jag ett väldigt bekant ansikte och det var Rasmus, Kristoffer & Robin (Britta & Lasses söner och deras kusin) som promenerade förbi så de vände om och kom in och surrade lite innan de fortsatte dit de skulle :-)  Vi visste att de också var i stan så det var inte helt oväntat att man skulle träffa dem men stan är ju stor så man vet aldrig. Det roliga är att förra året var vi också där samma helg och då hade de sett oss när vi promenerade förbi en butik som de var inne i just då men vi såg inte dem den gången :-)

När vi var klara där gick vi en sväng i Gallerinan på Sergel och jag köpte mig en jättesnygg jeansskjorta :-)
Sen promenerade vi till centralen och tog tunnelbanan ut till Bandhagen för att hälsa på hos Jessica, Richard & Saga. Jättekul att träffa dem också då det inte blir mer än 1-2 ggr per år. Vi fikade och surrade och hade väldigt trevligt :-)


Saga, 3 år är hon




Jag, Jessica & Saga

Vi fick lyxresa till Arlanda då vi blev upphämtade av Tove & Simon som ändå skulle till Uppsala! :-)
Jättekul att hinna träffa även dem!! Tusen tack för skjutsen!! :-)
Efter att vi checkat in väskan och gått genom säkerhetskontrollen så käkade vi en hamburgare på Max innan vi gick till gaten för att vänta på resan hem. Det var fullsmockat med folk!
Resan gick bara bra och vi landade strax före 21.30.
Bilen var varm och skön att sätta sig i och vi var hemma i byn ca 23.00.
Tog hand om hundarna som var jätteglada att vi kom hem.
Skönt att lägga sig och sova i egen säng! :-)

Måndag och ny vecka idag.
Martin skjutsade mig till Marika kl 11 och sen åkte han till jobbet.
Marika & jag har ridit på deras ridplan. Jag red Tösen en stund men hon var så jobbig så vi bytte häst och jag red Lukas istället. Det gick mycket bättre och jag travade en hel del, men stackars Marika fick bara skritta då Tösen var jobbig även med henne. Vi får se om det går bättre en annan gång!  :-)

Hundträning blir det på nån timme! :-)

Hoppas alla har det bra och har haft en bra helg!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack så mycket för dom vänliga orden om min "nya husvagn". Ni verkar ha haft en härlig helg i Stockholm! :)

2011-11-28 @ 22:35:32
URL: http://vadsomhelst.bloggplatsen.se
Postat av: My

Vad skoj med lite resa och så :) Ha det fint!

2011-11-29 @ 07:47:48
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/
Postat av: toves träningsblogg

hej vännen!

nämen har du bytt blogg och namn? :)

fin!



Du glömde lägga till att den proffsiga chaufören körde er säkert till arlanda ;)

Snart jul och nu har jag flyttat tillbaka till sthlm igen. Men nu är det tentaplugg som gäller :-/ mindre kul..



härligt med snö :) här är det absolut ingen snö alls, känns mer som höst än jul..



kraam

2011-12-16 @ 11:57:29
URL: http://fitnessguru.se/tovelarsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0