Till veterinären

Idag har vi varit in till veterinären med Tarro då han verkar fått problem med halsen igen... han harklar & kraxar och kräks mycket slem, vilket visat sig ännu mer nu de dagar jag kört med honom då jag kört släde med Selene & honom. Jag ringde till Älvsbyn på morgon och vi fick tid 12.30.
Han har kraftigt virus i hals & svalg som även påverkat bakre delen av nospartiet så nu går han på Metacam i 14 dagar tills vi ska dit på återbesök och se hur det ser ut då, om han behöver äta medicinen längre än det... Han får även slemlösande nu några dar tills det ger sig med den biten. Vila i minst 3 veckor för honom nu innan han får vara med på några fartfyllda aktiviteter...

När vi kommit hem efter vet. besöket och att ha hämtat ut Tarros medicin och handlat lite så for jag en sväng till Marika & Lovisa och hälsade på. Marika, Maria & Lasse skulle ut och köra hund sen på kvällen så jag for hem och så åkte Martin & jag dit sen eftersom vi skulle äta abborrarna vi fick igår på Hummelträsket efter att vi varit ut med hundarna.
Blev en vääääldigt seg sväng på 17 km eftersom det är sånt tungt blötföre p g a rådande väder så det kändes som att man körde i sirap... hundarna har verkligen fått slita och de har varit sååå duktiga! Jag är otroligt glad över Selene för hon är kanonduktig! :-)   Jag körde släde med henne i led och Texas & Quinta bakom. Marika med sina 3 hundar, Maria med sina 2 Samojeder och Lasse han åkte skidor med Nala & Tiger. Skönt när man kom tillbaka hem för man var alldeles blöt om kläderna, skönt att ha bra kläder så man inte blir genomblöt. Jag har haft stora besvär med att se något eftersom glasögonen blivit blöta, snöiga och immat igen mestadels...

För Marika & Maria tog det betydligt längre tid då Marika fick stanna och vänta in Maria och hennes hundar.
Jag var med Lovisa medan Martin & Magnus for och vittjade gäddsaxarna de satt ut igår när vi kom hem från utflykten. En gädda hade de fått.
Det var supergott med stekt abborre och tunnbröd som vi åt sen!! :-)

Nu ska hundarna få mat och sen är det bara att gå och sova.
Är väldigt trött och känner mig inte helt kry.

Martin jobbar imorgon och blir borta till torsdag em. Tarro ska få sova inne nu så M rastar honom när han stiger upp och sen ger jag honom mat och medicin när jag stigit upp.

Hoppas alla har det bra!
Kram!




Kommentarer
Postat av: Kattis

Tråkigt med Tarro, lät ju inte alls kul det där. Hoppas han kryar på sej. Själv känner jag mej som du, inte helt kry. Är hemma från jobbet denna vecka.

2012-04-11 @ 20:48:02
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0