En längre tur

I dag har jag och mitt spann varit ut på en längre tur i sakta mak. Då det var en del snö i spåret så gick det betydligt tyngre än i går och därmed långsammare. Men som de har jobbat, de är otroligt duktiga mina tjejer! 
De jobbar fokuserat hela tiden och tvekar inte för något. Vi har plumsat i djupsnö, sprungit i snårig terräng, sprungit över två ställen där det tryckt upp liten vatten från isen osv... Nyx ryggade lite på ena stället men fortsatte framåt iallafall. Jättebra att de får prova på saker och vänja sig vid att det ibland kan vara lite små hinder och annat som man ska passera över eller förbi.
Det blev en runda på 11,64 km och vi var ute i ca 1 tim 47 minuter så vi har tagit god tid på oss.
Nu ska de få vila tisdag och onsdag och bara ta det lugnt.
 
 
Här kommer en bild som Marika tog i går :-)
 
Jag & mina underbara tjejer <3
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara Anna

Oh vad det ser härligt ut! Var bor du någonstans? Är det sibirian husky du har?
Titta gärna in hos mig. Vi har också en stor hund med fart i.
Annacecar.blogspot.com

2012-12-17 @ 20:01:38
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Bara anna

Åh så vacker hon är, Selene, ett brunt och ett blått öga, fint. För några år sedan var vi i Tandådalen och åkte hundspann, det var fantastiskt. De som drev det företaget hade ju en herrans massa hundar. De hundarna vi träffade var helt underbara och jag blev så fascinerad av dem. Bor era hundar inne?

2012-12-17 @ 21:51:17
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Kattis

Så härligt det ser ut. Var ute och åkte spark igår kväll med Coffy i dragsele. Stack ut 19.40 och kom hem kl 21. Blev förvånad att tiden gick så snabbt. Kände mig som ett barn på nytt och tänkte på hur det skulle vara om jag hade haft 4 hundrar precis som du. :-)

2012-12-20 @ 14:53:16
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: My

Så fina bilder, ha det gott. Kram :)

2012-12-21 @ 02:56:39
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0