Julbord

I går var det äntligen dags att åka till Pålkem och äta julbord på Ekorrbo.
Vi skulle vara där kl 18 och tänkte att vi åker hemifrån i god tid med tanke på vädret då det snöade mycket så vi åkte kl 16..
Och tur var det för vägen var oplogad så stor del av vägen låg Lasse i 25 km/tim! Körde han fortare så såg man ingenting då snön yrde över vindrutan. Vi kom fram 17.35 så det tog alltså 1,5 tim och det är kring 5 mil dit.
Det var mycket gott med julbord, godast var den rökta laxen! Så trist att jag inte kan äta gravad lax då jag älskar det. Men min mage gillar inte det nåt mer tyvärr så det är flera år sen jag åt det nu.
Kaffe, pepparkaka och lite karameller efter maten, gott det också.
Värdparet var mycket trevliga och karln berättade några bra historier om folk från trakten :-)
Vi åkte därifrån 19.35 och nu var vägarna bättre så det tog ganska precis 1 timme.
 
Söndag i dag. Jag har varit på slädtur med mitt fina spann. Martin fick skjutsa mig till Brännbäcksvägen där jag skulle starta.
Marika & Lisa skulle också köra så jag startade 10 minuter efter dem. Ville inte starta samtidigt så att valparna skulle springa ihjäl sig då det säkerligen hade plågat sig till max om de fått "jaga".
Nu hade vi vittringen att gå på iallafall och det gick superbra, de sköter sig jättefint.
 
 
Sträckan idag vet jag inte riktigt hur lång den blev då jag inte startade mätningen men omkring 6 km borde det vara. Vi var ute i 43 minuter så det gick verkligen finfint. De är så duktiga!
Jag ska köra samma runda imorgon men då starta hemifrån och då ska jag starta Run Keeper och se hur långt det blir.
 
Sen var Lasse & jag ut och körde hans hundar + Selene och det blev en sväng på 16-17 km och hundarna fick jobba ganska tungt och skötte sig jättebra!
 
Martin & jag åt middag när jag kom hem.
Sen fick Selene & valparna sin kvällsmat.
 
Sen har vi + Britta & Lasse sett skidor här och druckit kaffe och ätit lussebullar.
 
Nu ska Martin & jag se gårdagens "Så mycket bättre" som jag satte på inspelning eftersom vi var borta på julbord.
 
Hoppas alla har det bra och har haft en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0