Tisdag

Igår måndag bakade jag lussebullar. Annars var det mest lugnt då jag inte känner mig helt kry.
På kvällen blev det hundträning med Lasse och spannet.
Martin kom hem en stund innan jag var tillbaka så när hundarna fått sin kvällmat såg vi på tv.
 
Tisdag idag. Sol enligt smhi men den har inte synts till.
Jag har ont i hela kroppen, är snorig och är jättetrött så det blir inte mycket annat än att vila och se på tv.
Blev en liten slädtur med mitt fina gäng och det var skönt att komma ut lite trots att jag inte orkar göra så mycket annars. Körde 3,5-4 km och det gick finfint, de sköter sig enormt bra! :-)
 
 
Nyx är sååå duktig som ledartjej tillsammans med Selene. Hon lyssnar verkligen på allt och när vi stannar står hon fint där framme och väntar med huvudet vänt mot mig för att vänta på nästa order. Ibland sätter hon sig och väntar. Alla tre är väldigt snabblärda så det är väldigt bra. Nemi har dock lite svårt att stå stilla och vill gärna iväg så det får jag jobba med och hoppas hon lär sig stå fint och vänta hon med.
Tillbaka hemma på gården fick de stå kvar framför släden en stund och jag klappade om och berömde dem och gosade med dem, de är så glada och vill gosa :-)
 
Nu lugnt framför tv:n ett tag. Ska laga mig nåt att äta snart. Sen ta en varm skön dusch.
 
Martin är i Haparnada igen, han har den turen hela veckan och är handledare för dem som åker för att få linjekännedom på den nya banan via Kalix.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: My

fina bilder som vanligt, sköt om dig, kram! :)

2012-12-11 @ 19:28:10
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se
Postat av: Eva

Underbart att kunna köra släde :)
Hemma får det bli en kasande fyrhjuling eftersom vi har så mycket drivsnö.
Provat en kort slädtur med Rana o Ronja, men har beslutat mig för att inte titta på medarna ....
Var ute i förrgår en lite sväng med alla tjejerna.
Underbart, de är så duktiga!!
Småtjejerna hänger med fint <3 <3
Krya på dig!!
Kramen från Skånetjejerna

2012-12-13 @ 08:32:58
Postat av: Carina Jonsson

Hej hop.Kikar in en sväng så här på kvällskvisten.Vad roligt att det fungerar så bra med vovvsingarna,duktiga på att dra släden och allt.Trist att du inte känner dig så bra,men hoppas det vänder snart.Just nu har jag -20gr men det skulle vända och bli mildare om nån dag och till veckan skulle det komma mera snö.Vi får en vit jul i år och det gillas mycket.Sköt om dig och krypa på dig / kramar om

2012-12-13 @ 21:00:12
URL: http://www.svartangel.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0