En underbar dag

I dag är det verkligen en helt underbar dag med strålande väder.
 
På fm blev det säsongens första skidtur, en kort sväng på 3 km tillsammans med Britta och Lasse efter en väg där det gick att åka.
Jätteskönt var det och skönt att komma igång med skidåkning för mig & Britta så vi hinner träna så mycket som möjligt inför Dundret runt i mars :-)  Då ska vi åka 3 mil så vi vill gärna ha bra med träning!
 
När jag kom hem så gick jag & Tarro en skön promenad på 45 minuter och njöt av vädret.
En Orrhöna såg vi och Tarro gav till  några skall av iver när den drog iväg.
 
 
Efter det tränade jag valparna. Nyx var först ut och var klockren som vanligt. Jag är så fascinerad av att se henne i arbete, vilken arbetsmoral och framåtanda hon har. Nemi efter henne och även hon var nästan helt klockren och jobbade superbra. Duktig tjej! Sist ut var Irene och det gick ungefär som senast, lite gorm men betydligt mindre än tidigare. Hon börjar bli duktig hon med :-)
 
 
Efter valpträningen körde jag in en kärra med ved och gick ner i källaren och gjorde upp eld i pannan. Jag ser fram emot en varm skön dusch efter allt svettandes i dag! :-)
 
Martin har jobbat i natt och kom hem på morgonen och ligger och sover. Han är nu ledig till måndag kväll.
I morgon åker vi till Kalix och hälsar på Maria m familj, det blir trevligt & roligt :-)  blir kanske även en sväng förbi Gunilla m familj :-)
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vackra bilder! Blir kul att träffas imorgon <3

2012-11-08 @ 18:49:28
Postat av: Kattis

Jätte härliga vinterbilder och valparna kämpar på. Vi har ingen snö kvar längre men har haft fint väder hela dagen. Men har ju tyvärr inte haft någon glädje av det när man sitter inne på jobbet och när vi kommer hem är det redan mörkt.

2012-11-08 @ 20:54:13
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj vad fina bilder!!

2012-11-12 @ 11:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0