Det snöar!

I går måndag var jag på gymmet hela dagen. På fm var jag ensam personal då Wickan är bortrest och Britta var på sitt andra jobb. Full rulle hela fm då det var folk från öppning kl 8 till stängning kl 13 :-)
När jag låst dörren så bytte jag om till träningskläder och tränade mitt första pass på 3 veckor, underbart!
Sen satt jag i infrabastun ca 20 minuter och sen duschade jag.
Strax efter kl 15 kom Britta och då gick vi & Natalie till Coop och handlade. Sen kl 16 öppnade vi gymmet igen.
Det var inte så mycket folk på kvällen men ett litet gäng iaf. Trevligt var att Helen var där och tränade så vi fick surra ett tag :-)  de skulle ju komma hit för 3 veckor sen men då var ju Martin fortfarande lite förkyld och jag blev jätteförkyld. Vi får ses så snart det passar.
 
Var jättetrött och la mig samtidigt som Martin kl 22.
 
Vaknade kl 07.29 imorse. Rastade Tarro och gav honom mat. Var ut och gav Selene & valparna deras mat.
Åt frukost och läste tidningen. Såg på tv en stund.
Sen tog Britta & jag oss en skön promenad. Kallt ute var det med 0-gradigt.
Kaffe efter promenaden och sen gick jag hem.
 
Bytte kläder och sen gick jag ut med valparna på skogspromenad här bakom huset. Var ute en halvtimme och de rejsade och busade. De är så duktiga på att komma tillbaka när jag kallar på dem :-)
 
 
När jag satt in valparna i hundhuset igen och gått in och hämtat Tarro för att gå rasta honom så har det börjat falla snöflingor! Och efter ett tag snöar det ganska ymnigt, härligt! :-)
 
Var ut och matade valparna. Sen hängde jag tvätt och medan jag gjorde det så kom  Martin hem från jobbet.
Jag duschade och sen började jag laga mat, blev korvstroganoff med ris. Marika & Lovisa kom och hälsade på och vi drack kaffe & surrade.
 
Nu snöar det riktigt mycket! Få se om marken är snötäckt i morgon!
 
Ikväll blir det en träningssväng med Lasse & spannet.
 
Sen spelar Sveriges fotbollsherrar VM-kval mot Tyskland så det måste man ju se.
 
Sist men inte minst, GRATTIS bästa Eva på din födelsedag! Pussar & kramar till dig och hela flocken, speciellt Asta & Panda :-)
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: My

Åh, vad stora dom har blivit! :) Fina bilder och hoppas allt är bra med dig norröver! Kramar :)

2012-10-16 @ 20:05:24
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se
Postat av: Kattis

Jösses vad de växer de små filurerna. Det är väl full fart hela tiden. Blev nyfiken nu och undrar vad en infrabastu är??
Jobbigt när ens hund får för sig att jaga något den inte får. Min Ridgeback-tik stack efter rådjur en gång och var borta flera timmar å jag var i upplösningstillstånd. Coffy har upptäckt att det finns järpar i skogen nedanför oss och det är definitivt inget fel på hans minne men det känns inte som vi vill jaga järpe med honom.

2012-10-16 @ 21:17:03
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0