Jättefin helg

Denna helg har verkligen bjudit på underbart väder med blå himmel och strålande sol. Kallt har det också varit men det är bra för alla isar.
 
I går blev det hundträning i soluppgången tillsammans med Laila och hennes spann, även Lasse följde med för att se Lailas hundar och hur de jobbar.
 
 
När jag & Selene kom hem så fick hon mat. Sen tränade jag valparna.
Först ut var Nemi som det gick ännu lite bättre för denna gång, det börjar lossna ordentligt för henne.
Efter henne var det Nyx tur och hon fortsätter imponera och bara matar framåt och är så fokuserad.
Sist var det Eirene och hon gormar en hel del fortfarande så där är det träning träning träning...
 
 
På eftermiddan när Britta kom hem från jobbet så hämtade hon upp mig och så var vi till Korpdal en sväng och gick ned till forsen och njöt av vacker natur och solsken :-)
 
 
 
sen åkte vi hem till Britta och satte igång att laga mat. Vi gjorde älgstek med hasselbackspotatis, sås, sallad, rivna morötter och tzatziki. Mums filibabba blev det! :-)
 
 
efter maten drack vi kaffe och likör och såg på tv. Dippade morötter & gurka och  åt popcorn, gott gott!
Jag promenerade hem ca 22.15. Kallt med -13 och stor fin måne som lös på¨himlen. Britta följde mig halva vägen. Tack för en mycket trevlig och mysig kväll :-)
 
 
Gav mat åt Selene och valparna när jag kom hem. Satt en stund vid datorn & tv:n.
Ställde om klockorna innan jag gick och la mig. Sovit gott och bra.
 
Söndag i dag. -15,7 när jag steg upp strax efter 7.30.
Körde in en kärra ved och gjorde upp eld i pannan. Var ut och gav mat åt valparna och Selene.
Åt frukost och såg på tv.
 
Strax efter kl 13 hämtade Laila upp mig och så har vi varit och tränat hund. Selene fick vila i dag eftersom hon sprang 3 mil i fredags och drygt 15 km i går. Även Laila hade fått lämna en hund hemma så det blev ett 11-spann i dag. Lasse & Marika har legat och jagat oss med sina hundar. Det har gått jättebra och var en härlig tur i det vackra vädret.
 
 
När jag kom hem fick valparna mat.
Sen bytte jag om och promenerade över till Britta för ett träningspass. Blev ett härligt hantelpass och svetten rann :-) kaffe och en pratstund efteråt och sen promenerade jag hem igen.
Jätteskönt med en dusch och sen jättegott med mat! Gjorde mig stuvade makaroner och korv.
 
Martin & Tarro är på väg hem efter helgens jakt Det blev en kviga för jaktlaget i dag.
 
Fullmånen lyser så vackert i kväll
 
 
Om ett tag ska valparna & Selene få kvällsmat. Sen blir det filmmys innan läggdags.
 
Hoppas alla har haft en underbar helg!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0