Träffat Izor

I dag har det varit en strålande dag, helt underbart efter allt regn! :-)
Mycket småfågel samlades här utanför i dag och en hackspett satt och hackade i stopen vid infarten.
 
 
Tog in Nyx en sväng för att tvätta hennes vänstra öga som aldrig verkar sluta rinna... ser inte irriterat ut eller så men det rinner jämt... Ska fråga om det nästa onsdag när vi ska vaccinera valparna.
Nyx & Tarro busade lite :-)
 
 
 
Martin & Tarro har varit och jagat fågel några timmar och Tarro skällde en tjäderhöna 20 minuter, tyvärr for den långt innan Martin hann fram... hönan hade några kycklingar som också flög i väg och Tarro förföljde tuppkycklingen... tyvärr blev det inget mer.
 
Jag har varit på skogspromenad med småttingarna, så härligt i detta väder!
 
 
Jag lagade mat tills Martin & Tarro kom hem från jakten, gjorde älgfärsbiffar med potatis & brunsås, namnam!
 
Sen åkte jag & Selene till Skogså för att ÄNTLIGEN träffa kullbror Izor och matte Laila, ja även husse Kenneth och deras son Liam som är 8 månader samt resten av deras hundflock  :-)
Mycket trevligt & roligt! Laila, jag, Selene & Izor gick en liten promenad och hundarna rejsade & busade och hade kul ihop. Sen gick vi in och drack kaffe och pratade bort ett tag innan jag sen åkte hemåt.
 
 
Nu blir det en film innan vi går och lägger oss.
I morgon ska Martin på järnvägsföreningen och pyssla där.
För mig blir det eventuellt en promenad med Britta på förmiddan.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbara valpbilder <3
Kram

2012-10-03 @ 20:46:39
Postat av: Kattis

Coffys ena öga höll på och rann för ett tag sedan, jag hittade ingenting men tvättade det med lite koksaltlösning och efter det slutade ögat att rinna. Jag fick för mig att han kanske hade fått in ett litet gräsfrö eftersom han envisades med att springa i det höga gräset hela tiden.
Vi upplever det som att de skogsfåglar som finns är så skygga så det flyger direkt istället för att träa för hundarna. Micke kallar dom för "överlevare".

2012-10-06 @ 19:00:08
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0