Tränat valparna

Även i dag har det varit fint väder. I natt var det ca -13 och när jag steg upp ca 7.30 var det -12.
Kallt nu när man inte är van! Men härligt att myrar och isar får fortsätta frysa till innan snön kommer.
 
Jag & Marika var bakiplan och tog in/ställde undan agilityhindrena för vintern.
 
Martin var uppstigen när jag kom hem och hade ätit frukost och packat de grejer han ska ha med sig nu när han blir borta några dagar.
Jag tog ut Tarro på en rastpromenad och bara en bit från gården när vi gick efter vägen så kom det en stor fin räv springandes.
 
Martin for iväg strax där efter och kommer hem på torsdag kväll.
Jag tog ut valparna en och en och tränade dem med sele igen. Gick lika bra för Nyx som första gången.
Nemi gormade mindre denna gång så det gick bättre för henne än första gången. Eirene var ungefär lika som första gången men jag hoppas även hon ska börja bry sig mindre i selen och att fara ut i kanten och nosa osv...
 
 
sen fick Selene komma ut och rasta av sig lite.
 
Efter det var det jätteskönt med en varm dusch då jag blivit väldigt svettig både vid hinderbärandet och valpträningen. Gott med lite mat efter duschen.
 
I kväll blev det en träningstur med Lasse & spannet. Vi körde 13-14 km.
 
Sen har alla hundarna fått sin kvällsmat.
Nu tv-tittande fram tills jag går och lägger mig. Bara kvällsrastningen av Tarro kvar också.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Oj, blev inte Tarro galen när räven kom. Coffy har inte sett någon räv ännu men han blir galen när han känner lukten av dem då de har gått på vår tomt och på vägen utanför. Jag orkar knappt hålla honom då, han är som ett lokomotiv.

2012-10-23 @ 11:16:20
URL: http://katticke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0