SM i Boden (Pagla)

Igår var Martin, jag & hundarna till Storsien. Strålande väder var det!
Jag körde hund upp till jaktstugan på Garberget. Martin & pappa tog bilen runt och åkte skidor de sista kilometrarna. När vi kom upp till stugan så satte vi ut sibbarna på stakeout och Tarro fick sitta fast i ett träd.
Vi satt och njöt i solen, det var +15 på altanen :-) vi drack kaffe, åt mackor och grillade korv. Nästan 3 timmar var vi där och hade det så härligt!
Sen körde jag hundarna tillbaka medan Martin & pappa skidrade till bilen och åkte tillbaka till sien.
 
 
Tillbaka vid huset i sien så pausade jag en kort stund och sen så fortsatte jag & hundarna mot Kalix efter skoterleden. Det var jättehärligt att köra i det underbara vädret och njuta.
 
 
när vi var framme i Kalix så kom Martin och hämtade oss. Superduktiga hundar som sprang på fint hela vägen!
De låg och vilade gott i bilen sen medan vi åt middag tillsammans med pappa & Ulla innan vi sen åkte hemåt.
 
Väl hemma så fick hundarna kvällsmat och sen såg vi på Let´s Dance. Jag låg på spikmattan och läste en stund innan sovdags,
 
Lördag idag.
Britta & jag tog oss en skidtur tidigt på fm. 7,5 km åkte vi. Jätteskönt! Det är strålande väder även denna dag, underbart! Efter skidturen stretchade vi och sen drack vi kaffe.
Sen åkte jag hem för att duscha och byta om.
Britta & Lasse hämtade upp mig och vi åkte till Boden för att se på Teamsprinten i SM i Pagla.
Martin som skulle jobba kväll/natt steg upp precis innna jag for.
 
Charlotte Kalla, Ida Ingemarsdotter, Emil Jönsson, Daniel Rickardsson med flera var på plats. Tyvärr saknades Marcus Hellner & Johan Olsson. Men det var jättekul att vara där och titta på tävlingarna och se framför allt Emil Jönsson som är så suverän på sprint!
 
 
Det blev SM-guld till Charlotte Kalla & Jennie Öberg Piteå Elit samt Emil Jönsson & Johan Edin IFK Mora.
 
När jag kom hem så gjorde jag mig lite mat och åt medan jag kollade på hockey där Luleå tog sig till final, härligt!! I finalen möter de Skellefteå AIK. HEJA LHF!!!!
 
Hundarna har fått kvällsmat och nu kollar jag på Fångarna på fortet.
 
Hoppas alla har en härlig helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken härlig tur ni verkar ha haft till Storsien! Underbart väder och härliga leder! Vi har precis haft vår sista slädhundsbokning för säsongen. Nu börjar det vara så knaggliga leder att folk får åka barmarksvagn om de ska åka ...

2013-04-08 @ 07:04:22
URL: http://jaktliv.wordpress.com
Postat av: Kattis

Ser riktigt häftigt ut på bilderna. Å va kul att ni kunde se Teamsprintern. Roligt att få se alla skidåkarna så där i verkligenheten och kunna heja på dem. Det är ju nästan overkligt vad fint väder det är hela tiden men nu känner jag faktiskt att jag börjar längta efter lite varmare väder.

2013-04-09 @ 20:54:04
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Herregud så stora småvalparna ser ut nu.. ♥ Stakeout, det ser ut som nåt jag skulle ha till Vinna det. En sån ska hon väl inte kunna tugga sig fri från.. (hon har knipsat ytterligare ett koppel idag...)

2013-04-10 @ 21:44:10
URL: http://keikiria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0