Tarro & Isa

Igår och idag har Tarro parat Tjäderfjäderns Isadora "Isa". Nu blir det väldigt spännande att se vad som blir av det!
Valparna föds ungefär till midsommar :-)  gissa om det ska bli roligt att åka och titta på valparna när de är några veckor gamla :-)
 
Igår var Görgen & Isa hit för första parningen. Det gick jättebra och de satt ihop ca 17 minuter.
 
Tjäderfjäderns Isadora. Idag träffades vi i Piteå eftersom jag var där på anställningsintervju först.
Det gick jättebra även idag och de satt ihop ca 14 minuter.
 
Bara att vänta 9 veckor nu då! :-)
 
Anställningsintervju ja... jag har sökt jobb som skolfotograf och blev uppringd förra veckan av han som är ansvarig för intervjuerna hos Kungsfoto.Kl 10 idag skulle vi träffas på Pite Havsbad.
Intervjun gick bra och det kändes väldigt bra. Garanterat ett jobb jag skulle trivas jättebra med.
Det stora frågetecknet är ryggen... Klarar den av det? Man släpar på 35-40 kg när utrustningen är packad och klar. Och under fotojobben så blir det många konstiga ställningar som kan påfresta på ryggen osv... Fördelen är dock att man är väldigt rörlig, inte ett jobb där man bara sitter eller står hela tiden.
Han ville att jag funderar ordentligt och hör av mig senast i mitten av nästa vecka om hur jag vill göra, om jag känner att jag tror att jag klarar det och fortfarande är intresserad. Om jag fortfarande är det så får vi se om jag får jobb eller inte när de gjort sitt urval.
 
Efter intervjun åkte jag in till Pite och åt på Max. Sen körde jag omkring lite i väntan på Görgen & Isa.
Vi träffades vid en jakt & fritidsbutik strax utanför stan. När parningen var klar och vi skrivit papper så åkte jag mot Boden. Vi kommer inte att ta någon valp nu då vi vill vänta 2-3 år till eftersom Tarro har flera år kvar än om han får vara frisk & pigg. Så vi tar en parningsavgift istället som motsvarar priset av en valp.
 
Väl framme i Boden var jag in på Arken Zoo och köpte ett kedjehalsband som passar till småttingarna. Nästa vecka ska jag ta med Nyx på träningen i Gunnarsbyn så att hon får träning inför utställningen jag har anmält henne till den 19/5.
 
Sen var jag och hälsade på Wickan, Natalie & Casper och vi fikade & surrade.
Hämtade upp Martin när han slutat och så handlade vi lite innan vi åkte hem.
 
Ikväll är det Let´s Dance. Jag hejar på Håkan! Även Erik & Anna hejar jag på!
 
Hoppas alla har det bra och får en trevlig helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Spännande! :D Att ni kan låta bli att ta en valp, hur förnuftigt det än låter.. ;-)

2013-04-22 @ 00:54:23
URL: http://keikiria.wordpress.com
Postat av: Kattis

Men så gulliga de är tillsammans Tarro och Isa. Spännande att se om det blir små valpar till midsommar. Vi tittade också på Let´s Dance, lagom underhållning en fredagkväll när man är trött efter en hel arbetsvecka. Har inte fått någon riktig favorit än, kanske Marcoolio men jag är inte så förtjust i tjejen han dansar med.

2013-04-22 @ 12:16:36
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Hahaha, hoppas han också smälter när ni väl tittar på småttingarna, m a o.. ;-)

2013-04-22 @ 16:08:01
URL: http://keikiria.wordpress.com
Postat av: Susanne

Roligt att parningen gick bra! Men KAN ni verkligen låta bli att ta en valp, finsk spets valpar är ju supersöta!
Kul med jobbet, hoppas du får det. Nu känner ju inte jag hur du har det i ryggen, men jag tycker jobbet borde vara varierat och bra. Dock en del bilande mellan skolorna kanske, men det går kanske bra att sitta så?

2013-04-23 @ 07:57:26
URL: http://jaktliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0