Älgbesök

Idag har det varit kallt med mellan -19 och -24 och ska vara kring 25-26 minus imorgon, trist!
Solen har dock strålat idag så det har varit en vacker dag.
 
Vid 10 på förmiddan kom det en älg in på gården och i en timme höll den sig kring björkris & rönnar här.
 
 
Strax efter kl 12 for jag ut med hundarna. Lasse följde också med med några av sina hundar och ute på älven mötte Marika upp med sina hundar. Blev en fin sväng och hundarna var jätteduktiga! :-)
 
 
När vi kom hem igen så var älgen tillbaka och stod strax nedanför hundgården. Den promenerade iväg ner mot skogen.
Jag klappade om hundarna och pratade med dem en stund och sen selade jag av dem i hundhuset.
Gick in med grejerna och tog av mig lite kläder då jag var rejält klädd. Gick ut igen för att köra in ved och då låg älgen och vilade en bit nedanför stallet.
 
Sen promenerade jag över till Britta så vi har druckit kaffe och surrat några timmar.
Fick skjuts hem sen.
 
Hundarna har fått kvällsmaten och jag har duschat. Nu tv resten av kvällen.
Martin har jobbat och kommer hem på ett tag. Han är ledig helgen samt måndag & tisdag men ska till järnvägsföreningen på söndag och sen jobba extra på måndag, det blir en tur till Haparanda för honom då.
 
Imorgon ska de vara rejält kallt så det blir en innedag, ska passa på att tvätta & städa.
 
Hoppas alla har det bra och får en trevlig helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: My

Trevlig helg!
Fina bilder förresten :) Kram

2013-02-08 @ 22:10:15
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se
Postat av: Kattis

Fasen vad fräckt med älgen och att den stod så länge på gården. Såg 4 när vi åkte hem från jobbet men de var på för långt avstånd för att fota med mobilen. Brukar se färska älgspår strax bortanför vårt hus men de visar sig aldrig för mig.

2013-02-10 @ 19:17:20
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Men knasiga älg! Vad tyckte hundarna om besöket?

2013-02-10 @ 22:21:55
URL: http://keikiria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0