Aprilväder

Idag har det varit aprilväder då det varit sol, mulet och fallit lite snö ibland... -15 på morgonen men sen har det varit 3-4 minusgrader.
 
Britta & jag var på en skidtur på fm, så skönt. 7 km blev det. Igår åkte vi 12,3 km. Vi har totalt fått ihop snart 11 mil. Trist att snön kom så sent samt att det periodvis varit för kallt för att åka skidor för vi hade velat ha det dubbla i mängd. Vi har ju dock en dryg månad kvar att träna så vi hinner åka en hel del ändå :-)
 
Sen har jag varit ut och kört hundarna. Härligt var det och hundarna var riktigt taggade och har sprungit på som bara den! Småttingarna fick äntligen se vilt, en liten flock med renar som sprang framför oss i 1,5 km och sen 2 älgar så jag har verkligen fått åka! :-)
 
 
Mina tjejer är så duktiga och underbara! <3
 
Körde in en kärra ved och hämtade in lite fodax när jag ändå var ute.
 
När Martin kom hem så gjorde jag köttfärspaj som vi åt till middag.
Bakade chokladmuffins. Marika & Lovisa kom förbi så vi fikade och surrade.
 
Imorgon blir det en liten utflykt på älven tillsammans med Marika & Lovisa då det ska vara superfint väder, det blir härligt!
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hos oss har det varit jätte tråkigt väder, grått och disigt. Det var klart när vi åkte hemifrån men mulnade på när vi närmade oss stan. Fast jag har ju suttit inne, fram datorskärmarna och svarat i telefon hela dagen så då gör det ju inte så mycket.

2013-02-19 @ 20:42:00
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Eva m töserna

Grattis till utställningen! Wow!!
Astan går i led med Freddies Ozqua här i Drevdagen, hon är otroligt duktig!
Pandis går i wheel och gör ett fantastiskt jobb.
Idag har vi vilodag men imorgon är vi på igen.
Tyvärr är uppkopplingen så dålig att det knappt går att föra över foton. Men det kommer ...
Kram på dig och flocken

2013-02-20 @ 09:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0