Valparna snart 6 månader

I dag har jag tagit bilder på valparna, måndag efter nästa helg blir de 6 månader gamla. Vad fort tiden går!!
 
 
Britta & jag var ut och promenerade, jätteskönt var det att komma ut och röra på sig fast man inte kan anstränga sig alltför mycket. Vi gick en runda som blir drygt 4 km.
Sen drack vi kaffe och såg på herrarnas final climb i Tour De Ski. Marcus Hellner gjorde ännu en gång en helt suverän klättring och var snabbast av alla. Synd bara att han hade så dåligt utgångsläge från början. Han slutade totalt 5;a i årets tour.
För Charlotte Kalla gick det mindre bra och hon slutade 9;a totalt.
 
Martin & jag har ätit middag och sett på skidskytte.
 
I går var det underbart vackert ute med sol och -22.
På fm blev det hundkörning, vi var 4 spann som körde och jag körde mitt eget gäng.
Körde lite kortare än de andra men det blev lite för långt iallafall visade det sig då Nemi tog ut sig så att hon blev helt slut stackarn. Som tur är så hämtade hon sig snabbt och var lika glad som alltid.
 
 
 
På kvällen var vi till Jan & Hjördis på middag. Åt gott, pratade och hade mycket trevligt.
 
Avslutade kvällen med en film innan jag la mig på spikmattan och läste en stund innan sovdags.
 
Söndag kväll nu, första veckan på det nya året är slut. Eller ja, första hela veckan börjar ju imorgon.
 
Nu ska jag ta mig en varm skön dusch.
Hundarna & Felix ska få kvällsmat på nån timme.
 
Sen blir det tv resten av kvällen.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Åh så vackra de är hundarna!
Är det bra med spikmatta?

Ha en mysig kväll!

2013-01-06 @ 18:11:54
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Eva

Så fina flickorna är!!
Underbara bilder på slädkörning!!
Avundsjuk blir jag :) Här har vi flera plussgrader, grått, blött och råkallt :(
Kram på er <3

2013-01-07 @ 10:02:08
Postat av: Maria

Fina flickorna <3

2013-01-10 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0