Varit hos mamma

I måndags förmiddag så åkte jag med Annica & Julia till Kattilasaari för att tillbringa några dagar hos mamma & Bertil. Först var vi i Kalix då mamma skulle luncha med Catrin så vi var alla på Lyktan och åt goda smörgåsar.
Sen gick vi på stan några timmar och shoppade lite smått & gott och till sist handlade vi mat innan vi åkte till Kattis.
 
Vi var ute ett tag och sen gick vi in och lagade mat och åt, lekte och hade trevligt.
 
 
På tisdag steg jag upp strax före kl 9. Det var ganska bra väder just då.
 
Morgonbild på Julia & Fiona
 
Efter att ha ätit frukost och lite sånt så tog jag en promenad med Fiona. Jätteskönt att komma ut och röra på sig efter att ha suttit inne hela måndagkvällen då det spöregnade.
Promenerade kanske 4,5 km. Fiona badade och hade så roligt :-)
 
 
det hade mulnat igen och blåste ganska mycket mot slutet av promenaden så man gissade att det skulle bli regn senare. När vi ätit lite lunch så var mamma & Bertil iväg och sköt in sina vapen inför kvällens skjutning på skjutbanan. Annica & Julia bakade tårta som vi skulle äta sen.
När Catrin kom hem från jobbet så åt vi tårta, gott gotti gott gott! :-)
Sen åkte mamma & Bertil iväg för skjutningen på skjutbanan.
Vi andra såg på tv och tog det lugnt. Sen började vi med maten, dukade och så och när mamma & Berra kom hem igen så åt vi en sen middag.
 
Kvällen ägnades mest åt tv-tittande. Det spöregnade även denna kväll.
 
På onsdag morgon steg jag upp ungefär samma tid som på tisdagen.
Åt frukost och gjorde mig klar. Sen var vi ute, satt på altanen och pratade, Bertils syster Eva kom förbi en stund.
Maria, Wilma & Hampus kom också för att vara över dagen. Vi var ute och lekte, tittade på kalvarna, hälsade på Zhai (Catrins häst), åt lunch, busade, fikade och hade trevligt.
 
 
 
Sen skjutsade Bertil mig till Kalix till pappa. Martin var där och hjälpte pappa att dra om en elkontakt.
Ulla kom också dit. Vi åt mat, surrade och hade trevligt. Efter att ha druckit kaffe så åkte vi hemåt då jag skulle ut med hundarna på kvällen.
 
Efter hundträningen duschade jag och sen masserade jag Martins rygg då han hade ganska ont.
Sen var hund & kattmatning samt medicinering. Efter det en stund vid datorn och sen gonatt!
 
Torsdag idag. Soligt & varmt, härligt väder!
Blev ett träningspass med gummiband tillsammans med Britta. Härligt.
Efter en dusch och mat så åkte vi till Boden och handlade samt köpte mer Fodax till hundarna.
Sen har jag borstat av och duschat Selene och Tarro inför resan. I morgon är det småttingarnas tur.
Vi åker på måndag och är borta 10 dagar, ska bli så roligt! :-)
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0