Blandade höstdagar

Förra helgen var jag i Kalix & Storsien. På lördag var jag tillsammans med syrrorna Annica & Maria och syskonbarnen Julia, Wilma & Hampus hos pappa & Ulla där vi firade pappa som fyllt 65 år <3
Vi hade en mycket trevlig & roligt dag :-)
 
 
När syrrorna åkt hem gick jag över till min farbror L-G en stund för att hälsa på min kusin Eva och hennes lilla dotter Sanna som var uppe och hälsade på några dagar :-) de bor i Upplands Väsby.
 
På söndag morgon åkte pappa & jag till Storsien för en dag med jaktlaget. Först släpade vi fram stockar som Thomas hämtade upp med traktor & släp. När det var klart fikade vi och sen var det dags för styckning av de 3 älgtjurarna som sköts helgen innan. Det blev en hel del kött :-)
 
På måndag tränade jag & Britta ett pass på morgonen. På em blev det en träningstur med hundarna.
Sen var jag till Boden och hämtade Martin som varit borta en vecka. Denna vecka har han teori så då är han hemma. På söndag kväll åker han upp till Kiruna/Narvik igen för en veckas praktik.
 
Tisdag var det 1 oktober, sanslöst vad fort detta år går!
Blev 27 km med hundarna och de jobbade på fint hela vägen! Duktiga tjejer! :-)
Jag kokade köttsoppa till middag och på kvällen bakade jag bullar.
 
Onsdag igår. Städdag då jag dammsög, skurade, dammtorkade och bytte sängkläder. Blev också ett snabbt träningspass med Britta. Hundarna fick varsitt älgben att tugga på. "Småttingarna" fick komma ut på stakeout medan Tarro & Selene fick vara i varsin hundgård :-)
 
 
Felix var hemma på gården han också
 
 
Torsdag idag. Min förkylning är lite sämre nu. Hade feber inatt och är frusen, jättesnorig och hängig, Hoppas det släpper snart. Har inte gjort något alls idag utan mest bara vilat och sett på tv.
 
Har möte ikväll, vi i hundstyrelsen tillsammans med huvudstyrelsen så det ska jag iaf fara på.
 
Hoppas alla har det bra!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie, Exxa, Lova

Underbara bilder, vovvarna ser såå lyckliga ut över sina ben. Det känns igen ;-) Kram!

2013-10-10 @ 10:46:22
URL: http://exxas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0